maandag 28 augustus 2017

Jean Marie Geussens

Ook ik heb soldaatje mogen spelen en dit bij de Ardeense jagers in Vielsalm. Op een vrijdag ben ik afgezwaaid, thuis gekomen heb ik onmiddellijk mijn koffers gemaakt en ben ik naar Antwerpen getrokken waar ik op de volgende maandag al kon beginnen als portefeuillebeheerder bij een verzekeringsmaatschappij.  Antwerpen biedt vele mogelijkheden en tijdens mijn loopbaan heb ik dan ook diverse ervaringen opgedaan: aansturen van makelaars en verzekeringsagenten, verkoop in de bouw, verantwoordelijke voor een project van laaggeschoolde en langdurige werkzoekenden en hoofd van de IT helpdesk bij Pidpa een waterbedrijf in de provincie Antwerpen. Dus ik heb van alles gedaan maar boekhouding was nooit mijn hoofdbezigheid J.

Mijn echtgenote Jeannine Baldewijns heb ik leren kennen in Hasselt zij studeerde ook aan het PHHI en eenmaal dat ik naar Antwerpen verhuisde, zijn wij zeer snel getrouwd … in de loop van het volgende jaar kunnen wij onze 40ste huwelijksverjaardag vieren. Samen hebben wij drie kinderen: Joachim, Liesbeth en Hannelore en ook drie kleinkinderen: Hannah (3 jaar), Mathias (bijna 11 maand) en Mila (9 maand).
Gelukkig bestaat er tegenwoordig Skype want voor Hannah en Mathias te zien moeten wij helemaal naar de andere kant van de wereld reizen namelijk Sydney in Australië. Joachim onze zoon heeft tijdens een van zijn projecten voor het baggerbedrijf Jan De Nul een Australische juffrouw leren kennen en als Cupido zijn pijlen afschiet en het nieuwe land je helemaal in zijn greep heeft, is er slechts één oplossing en dat is migreren. Hij woont nu met zijn gezin al bijna 10 jaar in het zonnige Sydney met als gevolg dat wij regelmatig de zon via het noorden naar het westen zien draaien. Gelukkig hebben wij sinds november vorig jaar ook een kleinkind in België zodat het opa en oma gevoel op regelmatige basis helemaal tot ons kan doordringen.

Wij wonen in Pulle Zandhoven aan de rand van het bos en fietsen en wandelen in het groen kunnen wij hier overvloedig. De droom is er wel om ook eens lange fietstocht te maken maar concrete plannen jammer genoeg nog niet. Nu ik sinds einde vorig jaar met pensioen ben, hebben die wel al iets meer slaagkansen. Vervelen is er helemaal niet bij … want de uitspraak “gepensioneerden hebben nooit tijd” ondervinden wij nu ook aan de lijve.

Nog enkele foto’s om het geheel nog wat extra kleur en herkenbaarheid te geven:







Geen opmerkingen:

Een reactie posten